A THE READ READ ™ egy olyan játékos tanulást támogató eszköz, mely lehetővé teszi, hogy az eszköz elemeivel való manipulációs tevékenység során a látássérült gyermekek önállóan sajátíthassák el a betűket. A betűtanulás módszere az eszköz segítségével a pedagógusok által is alkalmazott, jól bevált gyakorlatokon alapszik. A működési mechanizmusa igen egyszerű, a gyermeknek mindössze meg kell érintenie a Braille-írással és nagy mérettel nyomtatott, kontrasztos betűvel ellátott manipulációs elemeket és azok azonnal auditív visszacsatolást adnak az adott betűről. Az eszközt a Harvard Innovation Lab-ban fejlesztették ki, tesztelése pedig a Perkins School for the Blind és a Harvard Graduete School of Education pilot programjainak keretén belül zajlott. Az eszköz nem csak gyengénlátó és vak, de halmozottan fogyatékos gyermekek számára is támogató technológiának bizonyul a betűtanulás során. „Az autizmus spektrum zavarban érintett tanítványom egész évben az ábécé első tíz betűjének elsajátításával küzdött. A THE READ READ segítségével két nap alatt megtanulta őket!” – számolt be tapasztalatairól Kate Crohan, a Perkins School for the Blind Braille-írást tanító pedagógusa.
Forrás: https://www.thereadread.com